خراب بودن سنسور اکسیژن بعضی از مواقع چراغ چک را روشن نمیکنه با دیاگ به راحتی میشه فهمید که سنسور سالم هست یا نه ؟
در قسمتی که عملکرد سنسور اکسیژن بالایی را نشون میده سنسور سالم در زمان کار کردن ماشین نواسان داره از عدد 60 تا 700 الی 800 و سریع کم میشه وقتی که ماشین را گاز میدیم این عدد نواسانش بیشتر میشه اگه نمودار فرض کنیم یه چیزی مثل ضربان قلب هست در سنسور اکسیژن پایینی که متاسفانه از سیستم 206 های داخلی بیشترشون را نصب نکرده اند ویا ecu قابلیت را نداره به این طریق هست که در زمان که ماشین خلاص هست تغییر چشمگیری ندارد و زمانی که در حرکت هست سنسور پایین همانند سنسور بالایی فعال میشه جهت فهمیدن خرابی سنسور
1 -روشن شدن چراغ چک هست که در بعضی مواقع به علت قطع برق منفی سنسور چراغ چک روشن نمیشه
2 - بالا رفت مصرف بنزین که کاملا معلوم هست و مصرف به حدود 11 لی 12 لیتر میرسه بعضی مواقع هم بیشتر
3- از طریق دیاگ وچک کردن نواسان سنسور یا به به عبارتی بازی کردن سنسور از 60 تا 700 که از نموداری که دیاگ ترسیم میکنه میشه فهمید
بهترین راه چک کردن سنسور چک کردن از طریق نمودار هست و نواسان سنسور
نظرات شما عزیزان: